shoutbox

Viewers

translate my blog

song

Followers

love


Sunday 13 March 2016

takut

aku takut andai aku jatuh cinta sekali lagi kerana kali ini pasti akan lebih pahit dan menyakitkan. aku mengenali dia atas dasar ingin membantu kawan lain, berkenalan dan menjalinkan hubungan. tapi, atas dasar itu, aura lelaki itu seakan mengikatku. aku rindu padanya hari ini tatkala dia sedang jauh. aku sukakan sifat keanak-anakkannya. dia kelihatan comel pada pandanganku. aku menginginkan lelaki sepertinya namun itu semua tidak boleh berlaku. aku akan mengkhianati persahabatan yang sedia ada atas dasar cinta. aku takut ya Allah andai rasa ini mekar tumbuh akan nanti membinasakan aku. kenapa harus dia? adakah kerana aku sedang sunyi lantas setiap yang datang itu boleh diterima begitu sahaja? namun mungkin tidak, dia datang dengan cara yang berbeza. caranya yang menginginkan perhatianku itu yang mengundang detak di hati ini. aku suka menjadi kepentingannya. tapi, keakraban ini harus dimusnahkan secepat mungkin sebelum ada hati yang bakal terluka.

0 comments: